Magsjuk

Jaha, då var man hemma idag då. Det hela började igår med ett lätt illamående, som sen övergick till svettningar, huvudvärk och uppstötningar av magsyra. Inte så mysigt kan jag säga, men lite stolt är jag över att jag ändå överlevde ett möte med skolrådet.

Idag har inte varit så kul. Fundera över scenariot att du är magsjuk, måste gå på toaletten ganska ofta för att släppa ut det du nyss åt (från båda ändarna) och så är vattnet avstängt. Det finns inget att dricka, du kan inte spola och glöm det där med att tvätta sig. BLÄÄÄÄÄ! Fram till kl. 15 har mitt liv varit ett helvete, men jag överlevde, och nu finns det underbara vattnet flödande ur kranarna. Kanske ska fixa en reservhink, just in case, som de säger over there.

Vad annars? Jo! För några dagar sedan tyckte min kombo att jag behövde ett gott skratt, och hon tipsade mig om att gå in och läsa Alexandra Brunells blogg. För er som inte vet det är fröken Brunell Jimmy Åkessons nyanställda sekreterare. Och för er som inte vet det så är herr Åkesson Sverige Demokraternas partiledare. Ett mycket gott skratt fick jag mig, och självklart kunde jag inte låta bli att kommentera när Brunell skriver att hon vill arbeta för SD för att stödja demokratin i Sverige. Min kommentar såg ut så här: "Hej!
Vill bara kommentera det komiska i det att man påstår sig vilja stötta demokratin och sedan motarbeta den genom att arbeta för ett parti som SD. Ett tips är att kolla upp: http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokrati

Tack för mig. Ha en trevlig kväll!"

 

Oj vad vissa blev arga. Nu har jag startat en "diskussion" på den bloggen som jag är mycket nöjd över. Det mest komiska är att SDs anhängare säger att de inte är främlingsfientliga. Ha! Som min kära kombo sa, och jag citerar, "Varför kan de inte bara erkänna sin sak och sedan försöka argumentera för den?". Helt rätt. Stå för det ni tycker. Fast jag tror de är lite sura över att man inte kan vara demokratisk och Sverige Demokrat samtidigt :)

 

Nu ska jag gå och köpa något som kan lugna min mage, sen blir det vila vila vila.

Ha de gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0