Måndag...

Då var det måndag igen då. Ny vecka, nya utmaningar (?) eller nått sånt.

Fick precis veta via TV4 nyheterna att den här veckan är den "tobaksfria veckan". Vad betyder det? Blir man skjuten i huvudet om man tänder en cigg? Gäller det bara de som röker? Borde inte alla veckor vara tobaksfria? Jag fattar inte vad de håller på med, och jag kan lova att mina tobaksvanor kommer vara de samma som alla andra veckor. Lite rökning, lite snusning, Håkis glad och nöjd.

Så, hur ser veckan ut då? Jo, för det första är det ju skola. Ikväll ar det ju även innebandyträning. Tror det blir sista träningen innan den stora matchen mot lärarna, så nu måste det kämpas! Förra året förlorade eleverna, och det har man fått höra för, så det skulla vara väldigt skönt med lite revanch. Tisdag betyder jobb efter skolan. Inget speciellt med det, bara en av de saker i min vardag som jag är glad att jag har. På onsdag ser det ut som klassen ska stanna i skolan efter vi har slutat. Varför? Jo, för att träna inför vårat Lucia-tåg som ska framföras på DBA (DövBlindas Aktivitetshus). Känner på mig att jag kommer vara trött och gnällig som vanligt när jag MÅSTE göra något. Fast å andra sida brukar mitt gnäll gå över ganska snabbt och då har jag kul istället. På torsdag ska skolan invigas! Det ska bli otroligt kul. Det kommer många döva på besök, och vi som går på skolan ska hjälpa till med bland annat servering av mat och tolkning. Dessutom kommer CSN på torsdag, så det blir en extra bra dag. Sen är det fredag och skolveckan tar slut. Men mer om det en annan gång, nu ska jag till skolan.

 

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Karin

ooh, verkar som det händer massa spännane i skolan denna vecka :D

2010-11-22 @ 13:46:31
URL: http://kaarine.blogg.se/
Postat av: Håkis

Ja men det gör det. Och jag ser fram emot allt skoj!

2010-11-22 @ 19:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0