Morgon...

Hej och hå, upp och hoppa! Eller? Två minuter, ligga kvar i sängen, gå igenom alla konstiga drömmar, färdig? Ok! Ut i köket, rosta mackor, fixa espresso (mums). Gå på toa. Är Henke vaken?

In i vardagsrummet/sovrummet, sätta på TV4-nyheterna och dator, kolla mail, FB, Helgon, något mer? Ganska pigg. Henke släpar sig upp, ut ur sitt rum.

Packa väskan, allt med? Ska jag jobba idag? Nej, det blev inte så. Bra, då kan jag gå till Dukis på after school/work. Ska bli kul, hoppas jag. Tog jag matlådan? Ja, den ligger där. Klart. Hej då Henke!

Ut i kylan, trångt på tåget, trampar någon på foten när jag stiger av. Orkar inte vända mig och säga förlåt, skit samma. Kallt! Men varmt i skolan, gratis kaffe, dags att börja teckna. Stela fingrar, värma upp, efter ett tag flyter det på.

Hur ser din dag ut?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0