Skuggtolkning

Idag har varit en helt fantastisk dag! Vi har fått öva på skuggtolkning i skolan, vilket betyder att man ser vad en person tecknar, och sen "imiterar"/tolkar man det till en tredje person. Än så länge är det nog det närmsta vi har kommit till att teckenspråkstolka, och jag känner mig påmind om varför jag har valt den här utbildningen. Tyvärr får jag vänta två veckor tills nästa tillfälle :(

Efter skolan tränade jag och min klasskompis Linn på en av våra sånger till luciatåget på DBA (DövBlindas Aktivitetshus) Vi fokuserade på hur vi ska teckna "Bjällerklang", och tillslut satt den perfekt. Då vi visade vad vi gjort för de andra i gruppen fick vi höra att den var perfekt. Så ikväll känner jag mig nöjd och glad och tar en kort paus från skolan. Nu ska jag spela mitt nya favoritspel till mitt Xbox 360, "Fable 3". Ute faller snö, i spiltan Blacken står,
och äter lugnt sitt hö, när ljudet honom når....


Kommentarer
Postat av: Anonym

eran bjällerklang va verkligen perfekt =)

2010-11-10 @ 17:34:41
Postat av: Anonym

ja, faktiskt...

2010-11-11 @ 08:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0