Dagen D.

Då var den alltså här. Dagen D! PM-redovisning! Jag har sovit ovanligt bra inatt (check), ätit min frukostgröt (check), druckit en kopp svart kaffe (check) och tappat bort USB-minnet med min power point-presentation (fuck). Jag hra inte heller något talmanus, så det ska bli kul att se om jag kommer ihåg vad som ska sägas eller om det slutar med att jag bara står och stammar. Fast just nu känner jag mig inte nervös. Jag menar, jag har gjort värre saker än att redovisa i 10 minuter om något jag anser mig kunna. För två år sedan höll jag en 2x40 minuter föreläsning om strängteorin (inte ensam dock, vi var totalt 3 pers. som redovisade). Jag kan INTE strängteorin (även om jag tycker den är väldigt intressant).

 

Jag tror att de flesta är nervösa inför idag pga allt prat om hur stort och viktigt PM är. Det cirkulerar historier om tidigare redovisningar och hur det gick för dem. Jag har till och med hört om en kille som tryckte i sig lugnande tabletter inför denna dag. Klart folk blir lite spattiga när de får höra sånt. Jag tänker välja att ta dessa historier som myter och inget annat.

 

Så! Önska oss i årskurs 2 lycka till idag. Nu kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0