It´s over!

Japp! Nu är det klart. Terminens sista prov. Och det viktigaste än så länge på hela tolk-utbildningen. Nu återstår bara att få höra resultatet, som förhoppningsvis kommer nästa vecka. Herre gud, jag tror jag är mer nervös nu än innan provet. Men men, det går som det går.

 

Hade verkligen en riktigt bra dag igår. På alla sätt och vis. Först var det provet som utlöste sin del av adrenalin i kroppen, vilket faktiskt inte är helt fel. Sen blev det lunch på O´Connells och självklart några "efter-provet-öl". Efter det åkte jag hem och såg att jag hade fått ett paket från min lilla mamma. Så jag tog mig till Högdalen och hämtade det. Väl hemma igen öppnade jag paketet och möttes av en underbar doft av bullar (tack mammsen) och ett fotoalbum innehållandes bilder från det att jag föddes till typ idag. Kul att se hur man har ändrats med åren. Sen åkte jag och hade date med Elsa som var i Stockholm några timmar (hon jobbar i Falun hela veckan). Underbart! Ser fram emot fredag när hon kommer hem, för då ska det ta mig fan mysas.

Ja, det var min onsdag. Och den blev allt den behövde bli. Nu har jag skrivit av mig lite.

 

Hare!

 

Dagens låt: "Mr. Brownstone"-Guns´n Roses


Kommentarer
Postat av: Linn

"Tack mamsen!" Du blir en sån FÅNIGT SÖT mammagris när du har kontakt med henne! Det är helt underbart att se, höra, uppleva! Förutom att din vackra, enastående, perfekta dialekt kommer tillbaka så får du ett helt nytt vokabulär som.. nej jag finner inga ord! Är helt perfekt! Det blir komik, moderskärlek och fulländat. Tack för mig.



Ps. Perfekt låtval! Mama I´m coming home - ozzy, hade kunna knäckt med först efter min kommentar.

2011-07-30 @ 11:27:23
Postat av: Håkis

Meh, Linn! Jag skrev ju bara "tack...". Vadå "fånigt söt..."? Dialekten kommer ju faktiskt ibland när jag pratar med andra gotlänningar också. Vet inte varför, men jag känner mig både förolämpad och glad för din kommentar på samma gång. Så det så!

2011-08-03 @ 11:01:13
URL: http://hakiz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0