Prov, etc...

Jaha, idag är det alltså prov! Men inte vilket prov som helst, utan tröskelprov. Och vad betyder då det, för mig? Blir jag nekad inträde i 3an om jag misslyckas? Eller kommer de bara säga till mig att jag måste skärpa mig? Eller får jag göra omprov? Ärligt talat så har jag ingen aning. Har hört så många olika historier kopplade till det här hemska provet. Vet inte ens om jag ska vara nervös eller inte, så för säkerhets skull är jag nervös. IFALL provet råkar vara super-viktigt.

 

Igår fick jag äntligen tillfälle (jag tog mig alltså tid) att fota min nya hobby. Jag vet inte varför, men det är något med gips och vad man kan göra med gips som jag har fastnat för. Tycker verkligen att det är kul i att sitta i flera timmar och gjuta händer, näsor, ögon etc. etc. Men jag måste köpa färg så att jag kan börja måla min skulpturer.

 

Några avslutande ord: Livet tog en vändning som jag aldrig hade förväntat mig. Kommer ta lång tid att vänja sig, men den här veckan har jag fått lite distans till situationen, och jag tror att det behövdes. Så om man bara vågar släppa taget och låta sig dras med i dansen (se "Livet") blir det nog bra till slut.

 

Dagens låt: "Epitaph"-Necrophagist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0