Summan kumma!

Jaaaa! Snart är den här. Sommaren! Stegvis kommer den närmare. Först kom värmen, sen köpte jag nya solglasögon (tradition) och snart slutar skolan. Sen börjar sommarjobbet och parkhängen. Äta frukost på balkongen med solen i ansiktet. Snart är det dags!

 

Vad har hänt sen jag skrev sist, och vad är det som komma ska? Jo, det ska jag berätta. Jag har blivit ett år äldre (2a april), håret har blivit lite längre (men tack och lov inte gråare), jag har hittat några nya intressen och vant mig vid ensamheten efter att min f.d. inneboede flyttade. En annan sak som har hänt som jag inte riktigt förstår varför är att ok, mitt teckenspråk har blivit lite bättre, MEN min avläsning har blivit sämre(?) Någon som har varit med om samma sak (riktar mig till alla teckenspråkiga där ute). Är det någon konstig fas som jag kommit in i, eller? Ja ja, det bli nog bra.

 

Måste ju passa på att säga grattis till det svenska teckenspråket också. Idag är det 30 år sedan som det blev ett eget språk i sverige, så GRATTIS!

 

Och framtiden? Ja, snart är det tröskelprov i skolan. Något som säker skapar ångest i någras bröst, även i mitt. Men så ska det väl vara inför alla viktiga prov. Önskar jag kunde sia fram något saftigt om framtiden, men nej, tyvärr, vi får nöja oss med det lilla.

 

Och så några avslutande ord: Man kämpar och kämpar för att ändra på saker i sitt liv så att det ska bli lite bättre, lite gladare, men det är fan inte förrens man bittert ger upp som det verkligen händer saker. Men mer om det nästa gång.

 

Mina nya. Och se så lycklig jag är.

/Håkis


Kommentarer
Postat av: emmie

Angående det där sista så vet jag precis hur du menar. Sjukt Wierd... när man ger upp hoppet så löser sig allt. Pang!

2011-05-14 @ 23:25:45
URL: http://awesome.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0